Ave Libertatemaveamor — таємнича художниця в ексклюзивному інтерв’ю

Ave Libertatemaveamor — таємнича художниця в ексклюзивному інтерв’ю

Пропонуємо читачам ексклюзивне інтерв’ю з таємничою художницею, яка забажала лишитися інкогніто. Її картини здобули особливу популярність у соцмережах та на просторах інтернету.

- Ти пропонуєш оцінювати лише твою роботу, бо обмеження особистого й соціального важливе для збереження емоційного комфорту, зменшення площі вразливості. А що означає твій псевдонім?

- Псевдонім - це одночасно й привітання, й абревіатура перших літер мого імені, імені близької мені людини та символічного місця, де відбуваються події, які я зображую.

- Мене завжди дуже цікавить становлення автора. Що вплинуло на твій творчий шлях?

- Напевно, це бажання мати власну незалежну територію, з можливістю зображати свої роздуми та переживання в зручний для мене спосіб. Плюс - процес роботи має терапевтичний характер.

- Наскільки інформація про сучасне мистецтво проникла у свідомість публіки?

- Сучасне мистецтво, на мою думку, як і будь-яка модна тенденція, має термін дії. Напевно, це спосіб переосмислити новими методами територію своєї реальності, проте циклічність історії приводить до думки, що пошуки нас все одно повертають до витоків, тому класичне мистецтво відкидати не можна.

- Для тебе бути вільною — це мати змогу робити власний вибір і нести за нього відповідальність. Наскільки ти вільна у своїй творчості?

- Свобода у творчості обмежується лише технічними навичками. Звичайно, мені є куди рости.

- Часто буває, що ескіз кардинально відрізняється від кінцевого результату?

- Зазвичай ескіз я роблю у вигляді швидкої композиції, тому великих надій на нього немає.

- Поєднуєшся з персонажами своїх робіт, як актор входить в образ?

- Враховуючи, що персонажі є проявом моєї уяви, а скоріше символічним образом, який зображає емоційний або психологічний відгук на тему, яку я зображую, то не знаю, чи можна сказати, що це якийсь окремий образ, в який треба входити.

- Варто шукати в сучасному мистецтві звільнення від табу?

- Здається, що табу в сучасному мистецтві – відсутність реакції на табу.

- Які теми в мистецтві є для тебе забороненими?

- Ну, якщо мислити такими категоріями, то, напевно, нецікаві.

- Чи можна вважати будь-яку картину, скульптуру або інсталяцію мистецтвом за замовчуванням? Як визначити, що перед вами справжнє мистецтво?

- Складно сказати, категорії, котрими мислю я: красиво-некрасиво, резонує, або ж ні. У класичному розумінні мистецтво - це робота майстра, мені подобається розуміти його саме так. Напевно, для мене справжнім мистецтвом може бути будь-що, що створено з розумінням справи і гармонічним втіленням ідеї.

- Ще один розповсюджений у художньому середовищі термін - концептуалізм. Що він означає для тебе і як зрозуміти концептуальне мистецтво?

- У концептуалізмі ідея першочергова, тому, щоб зрозуміти його втілення, я читаю описи.

- А своїм картинам назви спеціально не даєш?

- Чому ж, на кожній з них ззаду написана назва.

- Обійти всі зали музею за один візит - погана ідея?

- Не знаю, чи погана, але інакше я не пробувала, а великі музеї в кінці можна ще оббігати. Загалом, завжди можна повернутися.

- Твої роботи часто "незручні" і тривожні. Скажи, коли ти пишеш злободенні картини, комерційну складову враховуєш?

- Що стосується тем робіт, на них не може вплинути комерційна складова.

- Як ти вважаєш, повинен успішний художник бути менеджером?

- Ну, успішний художник може найняти собі менеджера. Вважаю, що заняття мистецтвом, як і виробництво будь-якого продукту, вимагає певних стратегічних рішень. Якщо хочеш зробити це справою свого життя, неможливо не враховувати грошову складову.

- Як формувався твій фірмовий стиль?

- Я малювала з дитинства, це було і залишається моїм улюбленим заняттям. Усе, що мене цікавить, певним чином накладає свій відбиток на творчість - як враження від побутових сцен, так і неймовірні літографії Геккеля.

- Гучне ім'я художника може завадити сприйняттю його робіт?

- Мені здається, що коли ти здобув цікавість глядача чи користувача, ти маєш унікальну можливість бути почутим навіть у найбільш нецікавих висловах. Тому, можливо, є сенс вважати, що гучне ім'я, як бренд, може перекрити якусь недоопрацьованість у думці чи виконанні.

- Назви художників, які найбільше вплинули на сучасне мистецтво?

Звичайно, є сучасні художники-співвітчизники, котрі надихають своєю творчістю і прикладом. Не буду, певно, вказувати імена, щоб нікого не забути.

- Класичний живопис складний для розуміння не менше, ніж сучасне мистецтво?

- Як на мене, це різні речі, хоча не можна все так узагальнювати, бо кожна історія індивідуальна і накладена на соціальне та історичне підґрунтя. Але якщо говорити про моє уявлення, виводити щось загальне, то класичний живопис я вважаю зображенням внутрішнього пошуку прекрасного і вищого, а сучасне мистецтво реагує на проблеми сьогодення.

- У чому полягає проблема сучасного мистецтва?

- Мені здається, що сучасне мистецтво в більшості випадків націлене на те, щоб вразити глядача, і не важливо, позитивно чи негативно.

- Як часто дозволяєш своїм страхам утримати тебе від дій?

- Приблизно 60/ 40%

- Остання прочитана тобою книга і враження від неї...

- «Як важливо бути серйозним» О. Вайльда. А враження від неї, як і від інших творів автора, виправдало сподівання.

- Щоб ти порадила людям, які хочуть орієнтуватися в мистецтві, не входячи при цьому до артсередовища, не бувши художниками?

- Думаю, варто проявляти цікавість, багато дивитись, аналізувати, нічого надзвичайного. Смак виховується зацікавленістю і дослідженням.

Більше новин Херсона читайте у нашому Телеграм-каналі

Поділитися в Facebook

Тут будуть коментарі і форма залишити коментар ...