Зазвичай показник успішності фільму транслюється для широких мас у вигляді цифр касових зборів.
Однак вони говорять про реальні фінансові показники (особливо для інвесторів, що вклалися в проект, і тих, хто ще тільки хоче знати ефективність інвестицій в кіно) тільки з однієї сторони. Спрощено кажучи, якщо фільм зібрав $100 млн., але при цьому обійшовся в $105 млн., це не успіх, а провал, повідомляє Лента.
Більш адекватний показник - касові збори мінус бюджет. Однак і тут є проблема - якщо виробничий бюджет, тобто вартість зйомок, показують всі (за логікою - чим продукт дорожче обійшовся, тим він якісніший), то маркетинговий (витрати на рекламу і просування) - ні. Логіка тут зворотня - мовляв, якщо ми покажемо, як багато довелося витратити на просування фільму до глядачів, то у тих виникне сумнів в якості продукту, який, по логіці, повинен рекламувати себе сам.
До того ж і маркетинговий бюджет - це ще не всі витрати. Тому так цікаві списки спеціалізованих видань, в яких професіонали, які знають або виводять по якихось ознаках всі вищеназвані цифри, дають остаточний підсумок саме по найприбутковішим, не самим касовим, фільмам, як, наприклад, це зробило видання Deadline.
І цифри, чесно кажучи, дивують в тому сенсі, що один-єдиний фільм може принести такий же прибуток, скільки серйозна корпорація - як фільм «Месники: Фінал» з $900 млн., що зайняв перше місце і набагато випередив другу позицію - «Крижане серце 2» з $600 млн. Далі по порядку - «Король Лев», «Джокер», «Капітан Марвел», «Історія іграшок 4», «Аладдін», «Людина-павук : далеко від дому», «Зоряні війни: Скайуокер. Схід» і «Джуманджі: Новий рівень».
Зауважимо наостанок, що при цих підрахунках на кілька «мінусів» (тобто статей витрат) доводиться також і кілька «плюсів», тобто не тільки касові збори кінотеатрів, а й гроші від продажу фільмів на різноманітних носіях.