28 грудня 1895 року в паризькому "Гран кафе" на бульварі Капуцинок брати Оґюст і Луї Люм'єри влаштували перший комерційний сеанс перегляду фільмів.
Зробили це за допомогою свого винаходу — кіноапарата для зйомки та проекції. Показали глядачам кілька коротких записів, знятих ними раніше. За вхід брали 1 франк - $4,3 на сьогоднішні гроші. Перший в історії кінематографа сеанс приніс творцям прибуток в розмірі 33 франків.
Близько 30 людей подивилися кінострічку, що складалася з коротких сцен зі звичного життя — годування дитини, гра в карти, прибуття потягу, робота коваля в кузні, марширування солдатів тощо. Брати Люм'єр знімали картини, які є далекими аналогами сучасного документального кіно: "Прибуття потягу на вокзал Ла Сьота", "Вихід робітників із заводу Люм'єр", "Облитий поливальник". Хронометраж кожної з чорно-білих короткометражок становить не більше 50 секунд. Фільми саме такої тривалості дозволяла створювати винайдена братами Люм'єр 120 років тому камера "Кінематограф", що згодом дала назву новому виду мистецтва. У "Прибуття поїзда" Луї Люм'єр використовував всі можливості об'єктива з великою фокусною відстанню. Спочатку на екрані з'являвся загальний план порожнього вокзалу і робітник, що проходить з візком по перону. Потім на горизонті з'являється чорна крапка, яка швидко збільшується. Незабаром паровоз займав майже весь екран, їдучи прямо на глядачів.
Через ажіотаж довкола новинки Луї та Оґюст крутили кіноапарат до пізньої ночі. У перші п'ять днів їхній щоденний прибуток сягав нинішніх $8-10 тис.
Слава про винахід братів Люм'єр швидко поширилася — в 1896 році брати провели світове турне зі своїм винаходом, відвідавши Лондон, Нью-Йорк, Бомбей. А в 1919 році Луї Жан Люм'єр став членом Паризької академії наук. З 1898 року він більше не знімав фільми, а займався тільки виробництвом кіноапаратури. Кілька років потому він продав всі свої патенти, але продовжував досліди в області об'ємного і кольорового кіно. Так, в 1903 році брати запатентували перший метод отримання кольорового фото під назвою "Автохром".
Брати невдовзі відкрили фабрику з виробництва обладнання для кінозйомки. Водночас влаштували європейське турне зі своїми фільмами - а їх назнімали понад 700. 3 січня 1897-го вони дісталися Києва. Кінотеатром слугував бальний зал Дворянського зібрання. Він стояв на місці сучасного Будинку профспілок на Майдані Незалежності.