Найрезонансніший кінопроцес року. Якби якась із українських премій мала таку номінацію, то конкурс на посаду голови Держкіно не мав би жодного конкурента.
Після оголошення результатів президентських виборів у кіноспільності почали ширитися чутки, що очільнику Держкіно Пилипові Іллєнку доведеться залишити свою посаду. Так і трапилося - 19 серпня він подав у відставку. Згодом оголосили конкурс, і один з кандидатів одразу потрапив під шквал обговорень. Олексій Кірющенко, режисер "Слуги народу", "Байок Мітяя" і актор у інших проектах "Кварталу 95". Пан Кірющенко давно живе у Москві, має російське громадянство і зокрема через погане володіння державною мовою з конкурсу вийшов на одному з перших етапів.
Про це повідомляє еспресо.
Лідеркою змагання виявилася Юлія Сінькевич, продюсерка та гендиректорка Одеського кінофестивалю. На одному з етапів вона лишилася єдиною кандидаткою і більшість представників кіноспільноти були впевнені, що її кандидатура - найдостойніша. Проте, Сінькевич не пройшла співбесіду. Одне з пояснень - вона не зможе мотивувати професіоналів працювати на держпосадах.
Це рішення викликало хвилю обурення кінематографістів, вони навіть зібрали мітинг, який, проте, результату не приніс. Було оголошено наступний конкурс, участь у ньому Юлія Сінькевич брати відмовилася.
21 січня стали відомі імена п'яти фіналістів. Лідером за кількістю балів виявився директор двох столичних кінотеатрів "Бумер" та "Магнат" Сергій Зленко. І знову представники галузі почали передбачати його перемогу. Пан Зленко один з найточніших аналітиків українського кіно, його прогнози по касових зборах часто збуваються. У "ділі" він вже давно, тому добре орієнтується у тих чи інших аспектах.
Але знову - ні. 29 січня міністр культури, молоді та спорту у своєму телеграм-каналі написав: "Уряд призначив головою Дежкіно Марину Кудерчук". Представники кіногалузі відреагували на цю новину із вражаючою одностайністю: запитанням "а хто це?". Не знайшовши одне в одного відповіді почали гуглити.
Отже, Марина Миколаївна Кудерчук менше трьох місяців тому почала працювати заступницею голови Запорізької ОДА. До того два з половиною роки керувала місцевим кінотеатром ім. Довженка. Більше у її біографії нічого пов’язаного з кіно не було. Нинішня очільниця Держкіно працювала у держсекторі, який опікувався екологією, а також була податковою ревізоркою-інспекторкою.
Закінчила Товариство з обмеженою відповідальністю "Бердянський університет менеджменту і бізнесу", факультети "Маркетинг"(2013 рік) та "Правознавство" (2016 рік). Згодом - магістратура Дніпропетровського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при президентові України.
Пробуємо знайти більше інформації на Фейсбук-сторінці пані Марини. Одразу бачимо доволі промовисту аватарку.
Практично уся стрічка Марини Кудерчук складається з аватарок та обкладинок, фото квітів і з прем'єр фільмів. Майже немає постів із текстом та хоч якоюсь аналітикою. Приміром, про фестиваль, який проводився у кінотеатрі ім. Довженка, можна знайти лише світлини, жодної іншої інформації. Те саме з кіноринком та іншими важливими подіями.
Є фото із Володимиром Зеленським. А також - із Андрієм Єрмаком. Щоправда, можна знайти світлини і з іншими кінематографістами, які приїздили показувати свої стрічки.
Важливо й те, що пані Марина володіє англійською "на розмовному рівні", це вказано на сайті Запорізької ОДА. Голова ж Держкіно мусить володіти англійською або французькою на досить високому рівні, це - одна з головних вимог. Адже одне із завдань – спілкуватися з іноземними колегами, представляючи країну та налагоджуючиділові зв‘язки.
Отже, підсумуємо. Нова голова Держкіно - ноунейм для галузі. Для доволі вузької галузі, у якій майже усі всіх знають. Вона обійшла у конкурсі значно сильнішого кандидата. У кіно працювала два з половиною роки, не встигнувши відзначитися суттєвими досягненнями.
В інтерв'ю пані Марина часто не може дати відповідь на питання журналістів щодо тієї чи іншої проблеми українського кіно. Наприклад, уривки з матеріалу сайту "061ua":
"- Може українському кіно бракує реклами?
- ...Коли українські фільми, особливо якщо допрем'єрний показ, намагаємося давати заздалегідь рекламу на телебаченні, показ висвітлюють у ЗМІ та рекламують фільм. Але не знаю, чому зали не заповнені. ....... Американських та європейських акторів впізнають. Українські - ще не такі розкручені. Можливо, справа у цьому".
Багато кінематографістів, особливо на менеджерських посадах, здатні дати широке пояснення, чому зали бувають заповнені, а чому ні. Як працює реклама, чому і кому її бракує, причини низьких зборів доволі розкручених стрічок і так далі.
Передбачувано, реакція на це призначення доволі бурхлива. Усі чекають на першу прес-конференцію очільниці Держкіно.