В останній день фестивалю шанувальників театру запросили до старої (дуже старої) казки. «Спляча красуня» від «Київ Модерн-балету» та його художнього керівника Раду Поклітару, як завжди, глядача вразила - і знову шалені оплески та вигуки «браво!».
Це найсвіжіша вистава фестивалю. 22-23 травня «Київ Модерн-балет» дав прем'єру в Києві - і одразу вирушив на «Мельпомену Таврії»: 25-го їм аплодували в Миколаєві, 27-го - скупали в оваціях у Херсоні.
Раду Поклітару, якого називають візитівкою українського балету за кордоном, херсонцям окремо можна і не представляти: пам'ятаємо і любимо усі його постановки з найперших гастролей, які були, до речі, саме в нашому місті. За 12 років «Київ Модерн-балет» створив 20 вистав, 5 з яких отримали «Київську пектораль» як кращі вистави року (чого бажаємо і «Сплячій красуні»). Раду сміливо ламає класику, щоб розповісти відомий сюжет мовою сучасного танцю, і любить казки для дорослих. Отаку казочку він і припас для нас і цього разу...
Думаєте, якщо лине безсмертна музика Чайковського, то на сцені обов'язково відбудуться всім відомі події з пробудженням після романтичного поцілунку? А от і ні! Бо за основу хореограф взяв не лібрето відомого балету (хоча імена таки зберіг), не сюжет мультфільму, навіть не казку Шарля Перро або братів Грімм - він занурився вглиб і, як фокусник, дістав з небуття першоджерело старої казки - історію, яку у XVII столітті розповів неаполітанець Джамбаттіста Базіле.
В результаті вийшла неймовірна подорож серед світів та часів. Починаються події в давнину з чарівної фантасмагорії у загадковій країні, де живуть дивні істоти - а закінчується через 800 років у сучасності серед студентського середовища, де, звичайно, перебуває і принц. А наша красуня Аврора, виявляється, спала не 100, а цілих 800 років!
Та на цьому сюрпризи не закінчилися. Про те, що у постановках Раду Поклітару артисти балету і кричать, і вірші читають, ми добре знаємо. Але не дивувати хореограф не може: цього разу він вклав до рук артистів... ляльок, і танцівники балету стали ще й вправними ляльководами: діти-ляльки рухалися та танцювали.
А ви ж не розумієте, до чого у «Сплячій красуні» діти (ну добре, одна дитина - маленька Аврора, а ще?) і чому ця казка для дорослих? Тоді спробуйте пояснити дитині, як у сплячої героїні народився хлопчик (якщо не знаєте - звертайтесь до пана Джамбаттіста Базіле).
Але незважаючи на різні нюанси, це історія про любов, яка перемагає зло. Це справжній гімн коханню, і еротичні дуети вишукано підкреслюють це.
А ще це спільний українсько-швейцарський проект, створений за підтримки Посольства Швейцарії в Україні, яке взяло на себе фінансові витрати. Живописні (для глядача) та зручні (для працівників сцени) декорації розробила художник-сценограф Маріанн Холленштайн зі Швейцарії, неймовірні костюми з чудернацькими масками вигадав Дмитро Курята, відомий стиліст каналу СТБ, плюс українські хореографія (звісно, справа рук Раду Поклітару) та виконання: гарна гра молодих артистів «Київ Модерн-балету». І мається на увазі не тільки досконале володіння тілом і вміння танцювати, а й справжня акторська гра. Лише подивіться на обличчя! А, власне, можна не дивуватися, бо для Раду Поклітару вони по-перше - «артисти», а «балету» - вже по-друге.
Отаку модернову «Сплячу красуню» нам оповів «Київ Модерн-балет» - і підкорив з першої хвилини. Після гарних серйозних вистав, які були на фестивалі, здалося навіть дивним, що режисера захопила не якась актуальна тема, а добра казка (нехай і для дорослих). «На мій погляд, - не згоден з такою постановкою питання Раду Поклітару, - в найважчі часи завжди з'являлися казки, бо вони підтримують людський дух на плаву. Я вкрай егоїстична людина: в основному, підбадьорюю себе - а за компанію і вас». А ще він вважає себе дуже щасливою людиною від того, що працює в театрі «Київ Модерн-балет», бо має справу з абсолютно талановитими людьми. Що ми і побачили на власні очі.
${gallery:1020129a12b4ea35fa29e19b2d7f2fd9}