У Центральній бібліотеці імені Лесі Українки триває проєкт, у рамках якого старшокласників знайомлять з культурою і мистецтвом європейських країн. Таким оглядам присвячений один день тижня - четвер, який в бібліотеці так і названий - "Європейський".
Минулого тижня в центрі уваги майбутніх випускників однієї зі шкіл міста - одинадцятикласників - виявилася Великобританія.
На початку юні відвідувачі ознайомилися з досить великою бібліографічною підбіркою британської літератури, яку має бібліотека. Також представлено кілька віртуальних презентацій на тему історії та культури "туманного Альбіону".
Нарешті, перед учнями виступили лектори, які спробували розкрити певні аспекти сучасного британського мистецтва.
Так, презентація художника і дизайнера Володимира Рагульського була присвячена новим формам урбаністичного мистецтва - стріт-арту, паблік-стріт-арту і муралу.
Як відомо, в цій області одним з піонерів є знаменитий художник графіті Бенксі. Цей таємничий англієць, справжнє ім'я і навіть місце і дата народження якого досі невідомі, свого часу прославився своїми скандальними роботами в стилі сатиричного вуличного графіті з використанням техніки трафаретного друку. Крім того, вже в двадцять першому столітті Бенксі захопився кінематографом, створивши низку ексцентричних фільмів.
Що стосується Херсона, то у нас, як правило, вуличне мистецтво (той же стріт-арт), на відміну від досить "хуліганських" прийомів британських графітників, майже неможливе без офіційного схвалення влади, кураторства громадських організацій і творчих об'єднань. Таким чином, воно логічно вписується в публічний простір. Одним з недоліків Володимир Рагульський вважає недоцільність, безідейність багатьох проєктів і творів херсонського стріт-арту. Зокрема, не завжди велику художню цінність і глибину несуть мурали, хоча деякі з них виконані досить професійно.
Своєю чергою, драматург Євген Марковський поділився зі школярами своїм досвідом роботи з лондонським театром Royal Court. Десять років тому Євген став учасником проєкту театру для молодих українських і грузинських драматургів, який увінчався поїздкою херсонського автора в Лондон, де його нову п'єсу репетирували і ставили у вигляді сценічної читки англійські режисери та актори.
Фігура драматурга, стверджує Марковський, для сучасного англійського театру є ключовою, а "живі" автори не можуть бути поставлені без присутності на репетиціях і консультацій з театральними постановниками. Ще однією відмінною особливістю британського театру є сміливість і навіть часто скандальність тем, які обираються, а також більш ніж демократичне ставлення до лексики драматургічних творів.
Театральну тему продовжив актор театру імені Куліша Віталій Пронько, який продемонстрував глядачам монолог з вистави "Каліка з острова Інішмаан" за п'єсою Мартіна МакДонаха. У цій постановці Віталій грає головного персонажа - ірландця Біллі, людину з інвалідністю, яка зуміла вирватися із задушливого світу сільської глибинки і вирушити на пошуки щастя до Голлівуду.
Завершився "британський день" у бібліотеці інтерактивною інтернет-грою, в якій підліткам пропонувалося позмагатися в знаннях про відомих британців і про культурні пам'ятки Сполученого Королівства.