26 вересня у Львівській національній галереї мистецтв імені Бориса Возницького відкрили виставку "Еротика куртуазна та іронічна в графіці та живописі" Ігоря Щурова та Йоханана Петровського-Штерна.
Про це пише сайт Gazeta.ua.
"Була би в мене пристрасть до малювання, малював би портрети ударників капіталістичного руху. У 6 років опинився в Третьяковській галереї, побачив там картини Брюллова, Сомова, після чого відстав у розвитку", - розповідає художник ілюстратор Ігор Щуров.
Пише сцени із куртизанського минулого, декаденство, моду XVII-XIX cт. та античні сюжети. Використовує олівець і туш.
"Це моя єдина серія робіт, яка демонструється в Східній Європі. Все інше - у США, - розповідає американський художник Йоханен Петровський-Штерн. Коли подорожую Україною, Польщею чи Австрією, малюю. Завжди маю із собою акрилові фарби та пензлі. Роблю маленькі картини в дорозі. Ті, які у США, висотою 2 метри".
Він також історик, філолог, професор іудейської історії університету у штаті Іллінойс, США. Народився у Києві. 2001-го отримав звання Доктора Філософії в університеті штату Массачусетс. Живе у США.
"У цій серії малював типові порнографічні та колоеротичні сюжети. Намагався їх гуманізувати. Ці образи вже знаходяться за межами еротики і водночас не наближаються до порно. Маю на такі речі іронічний, насмішливий, деколи саркастичний погляд. В еротиці є одна важлива умова - краса тіла. Та мене вона не бентежить. У стосунках пафос відчуття саме "того" моменту", блискавка бажання і пристрасті набагато важливіші, ніж краса. На картинах немає жодного красивого звабливого жіночого тіла. Але момент, коли проходить іскра між партнерами через дотик, через погляд, — намагався відтворити".
У роботі художник використовує 3 кольори — червоний, чорний і білий. Цим переносить своїх персонажів на межу тонкої сатири через призму порно:
"Якщо суспільство не може посміятись з себе, — воно не може рухатись. Суспільство, яке зайняте самолюбованням, не може розвиватись. Воно стоїть на місці", - акцентує Петровський-Штерн.
Полотна художників експонуватимуться у Національній галереї імені Бориса Возницького до 26 жовтня.